
Primátorky
Duševní nepohoda není často navenek vidět. UNIQA spustila silnou mezinárodní kampaň ke zviditelnění tématu psychického zdraví
13. 9. 2021
Skupina UNIQA spustila v srpnu silnou česko-slovenskou reklamní kampaň pod titulem „Duševní nepohoda není často vidět.“ Tou chce upozornit na téma duševního zdraví, které u mnohých utrpělo i následkem pandemie.
Lidé, kteří trpí nějakou formou duševní a psychické nepohody, to často navenek nedávají najevo nebo jejich okolí signály správně nevnímá. Takoví lidé potřebují jistotu, že se mají na koho obrátit. Cílem kampaně UNIQA je pomoci odstranit stigma duševních onemocnění nejen u lidí, kteří jimi trpí, ale i u jejich rodinných příslušníků, kolegů a přátel. Podle aktuálních statistik se totiž během pandemie zhoršilo psychické zdraví až u dvou třetin populace. Ale jen třetina z těch, kdo by odbornou pomoc potřebovali, ji také skutečně vyhledá. UNIQA proto připravila preventivní a osvětové programy v oblasti podpory duševního zdraví a mentální rovnováhy.
Sportovci jako tváře kampaně za psychické zdraví
Centrum kampaně tvoří 30sekundový televizní spot a 10sekundové televizní sponzorské vzkazy. Role ambasadorů se ujali veslař Ondřej Synek a vodní slalomář Jiří Prskavec. Oba dobře vědí, jak důležitá je pro předvedení nejlepšího výkonu ve správný okamžik duševní rovnováha, proto jsou jako zástupci tématu mentálního zdraví ti praví a důvěryhodní.
Ondřej Synek kvůli dlouhodobějšímu útlumu sportovní formy musel vzdát účast na OH v Tokiu. Jeho těžké rozhodování bylo korunováno přenecháním jím vyjetého místa v české výpravě mladému kolegovi. Toto gesto bylo výrazem velké morální kvality a psychické síly. Jiří Prskavec „čelil“ v Tokiu velkým tlakům, protože se od něj jako aktuálně nejlepšího slalomáře světa zlatá medaile prostě očekávala. Ustál stres, perfektně se připravil a svůj finálový závod vyhrál o více než 3 sekundy. Prokázal tak neuvěřitelnou mentální sílu a rovnováhu.
Prevence v oblasti mentálního zdraví jako součást strategie UNIQA
Mentální zdraví jako ústřední myšlenka nové reklamní kampaně UNIQA otvírá obrovské téma, jímž se skupina UNIQA nejen v Česku a na Slovensku hodlá dlouhodobě strategicky zabývat. Problematiku uchopuje koncepčně s důrazem na správnou prevenci. Lidé, kteří trpí duševní či psychickou nepohodou, musí především vědět, kam se mohou bez obav a ostychu obrátit o pomoc.
Na psychické choroby a poruchy chování myslí i pojistné produkty UNIQA: v rámci krytí invalidity se poskytuje pojistné plnění za desítky takových diagnóz. Bezplatná pomoc a psychologické poradenství je součástí životního pojištění. V rámci služby Diagnose.me poskytuje UNIQA rovněž podporu při nepohodě kvůli dlouhodobé pandemii nebo při živelních pohromách, kdy lidé přijdou o majetek či dokonce blízké. Kybernetická asistence UNIQA umí pomoci rovněž při novodobých stresových situacích, jako jsou kyberšikana, dehonestace nebo stalking na sociálních sítích, a to včetně právního a IT servisu.